Juniorklubben OASEN

I Juniorklubben OASEN er børnene i centrum, og der findes aktiviteter for enhver smag.

Juniorklubben er et fritidstilbud for børn fra 4. til 7. klasse. Der kan gives dispensation i 8. klasse.

Juniorklubben holder til i kælderen og har åbent 3 timer dagligt fra kl. 14.00-17.00. Der holdes aftenåbninger og overnatninger.

Vil du vide mere om klubben, kan du kontakte Britt Skov Mortensen på telefon 21 25 04 92 eller mail britt.skov.mortensen@randers.dk eller kig ned til os i kælderen.

Aktiviteter

Børnene kan bl.a. spille bordtennis, billard eller bordfodbold, sy rollespilsdragter, lave smykker eller gips, danse til ”Just Dance” på PS3 Move eller gå i skolekøkkenet for at bage eller lave mad, bare for at nævne nogle af de aktiviteter, som børnene i juniorklubben kan give sig i kast med. Der er også mulighed for at se film på klubbens storskærm eller deltage i nogle af de mange udflugter, som klubben arrangerer. Hver tirsdag går turen for eksempel til svømmehallen, og om onsdagen står den på en tur til hallen.

Aktiviteterne i klubben tager afsæt i børnenes ønsker. Er det en pige- og drengetur, der står på børnenes ønskeliste, så er det det, der bliver arrangeret. Klubben laver samtidig mange ture ud af huset og aftenarrangementer.

Klubben gør brug af skolens lokaler alt efter, hvad børnene har lyst til. Udover aktiviteter internt i klubben, deltager klubben i mange aktiviteter sammen med andre klubber i området.

Målsætning

OASEN er en juniorklub, hvor man kan være sammen med sine venner i sin fritid under trygge og hyggelige rammer. Et sted, hvor der er tydelig voksne og hvor børnene kan mærke, at de voksne vil børnene.

Vi arbejder med børnenes sociale adfærd og for at alle skal føle sig som en ligeværdig del af fællesskabet. Ligesom vi også er meget beviste om, at udvikle børnenes selvværd gennem anerkendende pædagogik og dialog med børnene.

Vi arbejder også meget med respekt. At man kan respektere og acceptere hinandens forskelligheder og hvad disse indebærer. Dette anser vi for en meget vigtig ting, da vi bor i et område, hvor dette er dagligdag.

Klubben byder på mange aktiviteter: f.eks. bordtennis, billard, bordfodbold, krea, PS 3 og 4, diskotek, madlavning, bolsjekogning

En fast dag om ugen har vi mulighed for at boltre os i skolens haller og en anden fast dag, svømmer vi i skolens svømmehal og bagefter hygger vi med hjemmebagte boller og saft.

Det er børnenes klub og vi arbejder primært ud fra deres ønsker. Men vi prøver også, at få dem med til andre/ukendte aktiviteter. Vi vil gerne udfordre dem og se om vi kan rykke deres grænser og vise dem, at der er andet end det, de oplever/laver til daglig.

Aftenåbninger, ture og overnatninger bliver planlagt efter traditioner, men i høj grad også efter børnenes ønsker. Vi holder aftenåbent ca. 1 gang om måneden og overnatninger 3 – 4 gange om året.

Vi prioriterer vores traditioner som juletur, hvor vi tager på tur og spiser på restaurant, julefest, sommerfest, lasergame, klatreparken. Men er altid på udkig efter nye steder og aktiviteter.